Az akadálymentesség és egyetemes tervezés építészeti szempontjai, műszaki követelményei
Az épített környezet érzékelésének, felfogásának bemutatása, elemzése (kognitív érzékelés, látás, hallás, tapintás, szaglás, testérzékelés, mozgás minősége).
Példák ismertetése a lehetséges hátrányos helyzetekre a fogyatékos és a nem fogyatékos emberek mindennapi életvitel során.
A különböző fogyatékossági csoportok igényeinek összhangjainak és ellentmondásainak átgondolása.
Akkreditáció: Magyar Építész Kamara(2013/8)
Pontérték: 3 pont
Képzés célja: A modul célja az építészmérnökök számára az egyetemes tervezés eszméinek bemutatása, és gyakorlati alkalmazásának elősegítése. A hallgatók számára az érzékenyítésen túlmenően szükséges az alapelvek, műszaki ismeretek, alkalmazott megoldások, megépült példák bemutatása.
Részvétel feltétele / célcsoport: Építőiparhoz köthető foglalkozások szakemberei, építészmérnökök.
Előismeretek, képzésben történő részvétel feltétele:
A képzés nagy mértékben támaszkodik a műszaki ismeretek alapjaira, az épületszerkezettani ismeretek alapjaira, a design elmélet alapszintjére. Előismeret: általános ismeretek, alapvető építési műszaki fogalmak ismerete.
Követelmények:
A hallgató ismerje a különböző érzékelési módokat (kognitív érzékelés, látás, hallás, tapintás, szaglás és testérzékelés) és azok épített környezettel való kapcsolatát.
Óraszám: 12 óra
Alkalom: 2
Témakör: Egyetemes és akadálymentes tervezés
Programja: Az építészet területéről, külső és belső terek kialakításánál figyelembe veendő szabályozások, valamennyi fogyatékosságra vonatkozóan.